Pomysł na biznes z małym kapitałem
Pomysł na biznes z małym kapitałem – w co zainwestować mając niski wkład na początek działalności? Sprawdźmy najlepsze pomysły na biznes z niewielkimi środkami finansowymi.
Mały kapitał oraz brak środków, to najczęstsze przyczyny porzucania marzeń o własnym biznesie.
W internecie istnieje jednak wiele możliwości na zarabianie pieniędzy i tworzenie swojej marki bez dużych środków finansowych koniecznych do uruchomienia np. stacjonarnego biznesu.
Otwierając swój biznes w sieci, przeważnie możemy pozwolić sobie na minimalne nakłady oraz skupić się na samym rozwijaniu projektu.
Jakie biznesy w internecie możemy zatem uruchomić? Ile środków będziemy potrzebowali na to? Czy jest to dobry pomysł?
Poniżej odpowiedzi na te pytania i kilka ciekawych pomysłów na e-biznes.
Pomysł na biznes z małym kapitałem – własny sklep internetowy
Sklep internetowy to pierwszy pomysł na nisko kosztowy biznes w sieci.
Duże zapotrzebowanie w sieci na różnego rodzaju usługi oraz zwiększająca się popularność robienia zakupów w internecie przez klientów sprawia, że e-sklep to bardzo dobry pomysł na biznes internetowy z małym kapitałem.
W zależności do tego, jak dużo środków będziemy posiadali, możemy otworzyć mały sklep w sieci lub stworzyć duży serwis sprzedażowy.
Najtańszą opcją jest założenie darmowych kont na portalach sprzedażowych np. Ebay lub Allegro i rozpoczęcie sprzedaży w taki sposób.
Jedyne co musimy posiadać to pomysł i środki na zakup towaru. Zakładając kilka kont na portalach sprzedażowych, płacić będziemy dopiero prowizje od sprzedanych produktów lub symboliczną opłatę za wystawienie towaru.
Dobrym pomysłem jest wybranie małych i wartościowych przedmiotów, z których magazynowaniem i wysyłką nie będzie większego problemu.
Może być to np. biżuteria lub drobna elektronika.
Jeśli posiadamy pewne środki, możemy stworzyć e-sklep w kreatorze witryn (na platformach online) jako własny sklep lub w cenie kilkuset złotych zamówić dedykowany serwis, choć jest to już pewien wydatek.
Plusem tego rozwiązania jest fakt, że portale aukcyjne i sprzedażowe w dużej mierze zapewniają napływ klientów do naszych e-sklepów.
Dodatkowo możemy również niskobudżetowo promować swoje sklepy np. poprzez marketing szeptany czy obecność w social mediach.
W tej opcji zamieszczać będziemy na forach czy profilach w mediach społecznościowych zaproszenia do naszego sklepu oraz aktywnie uczestniczyć w życiu grup w sieci.
Dzięki temu bez jakiegokolwiek wydatku możemy reklamować swój biznes.
Kolejnymi sposobami na tanią reklamę są np. influencer marketing, artykuły sponsorowane czy reklamy na Facebooku.
Biznes z niskim kapitałem – dropshipping
Drugą opcją, która nie wymaga posiadania jakiejkolwiek gotówki na start biznesu, jest dropshipping.
To jeden z najszybciej rozwijających się modeli sprzedaży. Polega on na sprzedawaniu przedmiotów, których jeszcze nie mamy.
Po wpłynięciu zamówienia i odebraniu środków od klienta np. za rower, zamawiamy go dopiero w hurtowni lub innej sieci sprzedażowej — w niższej cenie.
Różnica między naszą wyższą ceną a niższą ceną, którą płacimy w hurtowni to nasz zysk.
Rower w hurtowni zamawiamy z przesyłką na adres klienta, a tym samym realizujemy zakup.
Dropshipping wymaga jedynie założenia sklepów internetowych np. na portalach sprzedażowych oraz posiadania komputera i dobrej znajomości sieci.
Głównym zadaniem przy dropshippingu jest właśnie wyszukiwanie tanich produktów oraz oferowanie ich jako sprzedawcy na portalach sprzedażowych.
Sprzedając towar bez jego fizycznego posiadania z dostawą bezpośrednio do klienta, nie musimy posiadać biura ani przestrzeni magazynowej.
Nie musimy w wykładać też środków na start biznesu czy na zatowarowanie e-sklepu rzeczywistymi przedmiotami.
Taki model sprzedaży daje możliwość całkowitego stworzenia biznesu internetowego lub wspomaganie się nim jeśli prowadzimy już np. sklep internetowy.
Pomysł na biznes z małym wkładem własnym – tworzenie portali internetowych
Kolejnym ciekawym sposobem na zarabianie w internecie jest tworzenie serwisów i portali internetowych.
Obecnie dobre i ciekawe portale internetowe są w cenie, a posiadając je, możemy zarabiać na nich w różny sposób.
Możemy robić to, tworząc rozpoznawalne witryny lub sprzedając miejsce do publikacji tekstów sponsorowanych.
W pierwszej opcji należy stworzyć witrynę, uzupełnić ją contentem, wypozycjonować oraz stworzyć markę serwisu.
Wiele osób w sieci jest gotowych zapłacić spore pieniądze za zakup działającego i sprawnego serwisu — oszczędzając tym samym wiele czasu.
Jeśli stworzymy już taki serwis, możemy sprzedawać na nim miejsce do publikacji wpisów sponsorowanych.
Wiele osób poszukuje miejsc do publikacji tekstów np. reklamowych czy w celach link buildingu i pozyskania backlinków.
Tworzenie serwisu internetowego będzie polegało na jego założeniu, skonfigurowaniu, pozycjonowaniu, regularnym dodawaniu contentu, promocji czy zwiększaniu renomy.
Ceny za tego typu portale w zależności od metrów mogą być bardzo wysokie.
Biznes z niewielkim wkładem – blogowanie
Jednym z najciekawszych “biznesów” internetowych z małym wkładem finansowym może być blogowanie.
To, co dla wielu osób wydaje się miłym spędzaniem czasu i dzieleniem się opinią z innymi w rzeczywistości może przynieść spore dochody.
Posiadając rozpoznawalnego bloga, możemy monetyzować jego popularność na wiele sposobów.
Możemy oferować płatne promocje produktów jako influencerzy, dodawanie artykułów sponsorowanych, zbierać datki i napiwki na rozwój projektu czy uczestniczyć w programach typu Patronite.
Głównym naszym zadaniem będzie rozwijanie bloga oraz pozyskiwanie nowych fanów. Im bardziej poczytny blog i im większa ilość fanów, tym większe możliwości zarabiania w sieci.
Jeśli stworzymy kilka blogów zarabianie na nich, może okazać się całkiem dochodowe. Sprawdź np. zarabianie na Pinterest.
Tworzenie e-kursów
Kolejnym pomysłem na zarabianie internetowe jest tworzenie i sprzedawanie kursów różnego rodzaju.
Jeśli chcemy rozpocząć prowadzenie biznesu w branży szkoleniowej, możemy zrobić to całkowicie za darmo w sieci.
Biznes ten polegał będzie na tworzeniu poszczególnych kursów np. językowych, promowania produktów czy robienia zdjęć.
Po opracowaniu takiego kursu, możemy wystawić go na sprzedaż w wielu miejscach np. na portalach sprzedażowych czy globalnych portalach zajmujących się jedynie e-kursami.
Największym plusem tego rozwiązania jest fakt, że kurs będzie sprzedawany wielokrotnie przez bardzo długi czas.
Jeśli więc posiadamy wiedzę z jakiejś kategorii, zdecydowanie warto wykorzystać ją w taki sposób.
Jeżeli interesuje Cię natomiast zarabianie bez żadnego wkładu własnego, sprawdź jak czerpać zyski za wypełnianie ankiet online.